Workshops.
De jongeren werken veelal in de klas in een studio omgeving en gaan componeren, opnemen en produceren met behulp van de iPad een midi / usb keyboard en kleine randapparatuur. We maken eventueel ook gebruik van traditionele instrumenten in onze productie.
We bestuderen belangrijke elementen van de muziek(theorie) zoals tempo, metrum (maat), ritme, harmonie, tonen, melodie, timbre, dynamiek en onderzoeken de mogelijkheden van de nieuwste muziek- software en moderne tools. Op een Digibord wordt het proces zichtbaar gemaakt.
Doel van de lessen.
De kinderen hebben inzicht in het proces van het componeren. En ze zijn zelfstandig in staat om een eigen muziekstuk te componeren. De kinderen kunnen met een piano-roll, loops en samples hun compositie vormgeven.
Ze kunnen de verschillende elementen van muziek herkennen en toe- passen (ritme, melodie en harmonie). Ze maken kennis met verschillende stijlen zoals hiphop en dance maar ook klassiek en blues, en we gaan ook proberen om elementen hieruit te verwerken in onze eigen composities.
Over deze workshop.
In deze turbo-workshop gaan we aan de slag met een eigen mini-productie. Er wordt een kleine muziekstudio opgebouwd op school.
We gaan componeren, opnemen en produceren met behulp van de computer. Met ideeën van de kinderen bouwen we een eigen compositie.
Over deze workshop.
We maken een remix van een populair nummer. We bestuderen, interpreteren en ontleden onderdelen uit de muziek.
Met behulp van moderne techniek, muzieksoftware, opname- en studioapparatuur maken de kinderen met traditionele, onconventionele en virtuele instrumenten zelf een nieuwe compositie.
Over deze workshop.
We gaan geluiden ontwerpen en muziek componeren bij een thema, film, toneelstuk, verhaal of gedicht. Er wordt een studio opgebouwd in de school.
Doormiddel van moodboards, storyboards, onconventionele geluiden, samples, en (virtuele) instrumenten worden ideeën omgezet naar passende composities.